Tippek a könnyű reggeli ébredéshez

Tippek a könnyű reggeli ébredéshez

Az alvásból való felkelés nagyon kevesek kedvenc tevékenysége. És nagyon kevesen vannak azok is, akiknek ez könnyen megy. Ébredés után sokan még visszabújnak és egy órán keresztül nyomkodják a szundi gombot, vagy ha sikerült felkelni, egyből kávéért esedeznek, vagy esetleg egy órán keresztül nem lehet hozzájuk szólni, mert morcosak. De mi a titka azon keveseknek, akiknek a felkelés meg se kottyan?

Motiváljuk magunkat a felkelésre

Természetesen személyenként változik, hogy kinek milyen módszer válik be és kit mi tud a leginkább motiválni és arra késztetni, hogy ugorjon ki az ágyból frissen és lelkesen. Sokaknak bejön az a módszer, ha az ébresztőt a szoba egy távolabbi pontján helyezik el, hogy mindenképp fel kelljen kelni ahhoz, hogy kikapcsolják. Ehhez kapcsolódik az is, hogy érdemes az ébresztőt arra az időpontra beállítani, amikor már tényleg fel kell kelni és nem feküdhetünk vissza.

A pihentető alvásnak jót tesz a sötét, azonban a reggeli napsugarak természetes ébresztőként szolgálnak. Ébredés után mindenképp menjünk fényes helyre, ez majd igazán felébreszt minket. Segíthet egy pohár víz elfogyasztása vagy az, ha egyből a zuhany felé vesszük az irányt. Felébreszt, felfrissít és beindítja a gondolkodást.

Az a módszer is hatásos lehet, ha reggelre tervezünk fontos dolgokat, megbeszéléseket, találkozókat, bár ez veszélyes is lehet annak, aki nagyon izgul, mert lehet, hogy egyáltalán nem is alszik az izgatottságtól vagy a félelemtől, hogy majd elkésik. Azonban a reggeli testmozgás és a tápanyagokban gazdag reggeli, esetleg a kedvenc zenéink hallgatása mindenki számára hatékony és vidám napindító lehet.

És mit ne csináljunk …?

Felejtsük el a szundi gombot, hiszen csak ártunk vele magunknak. Óriási erőfeszítést igényel leszokni a használatáról, azonban csak radikális változtatásokkal juthatunk eredményre. Elalvás előtt ne igyunk alkoholt, ne együnk nehéz ételeket, ne nézzünk semmilyen képernyőt és ne legyen az alvás egy rendszertelen, elhanyagolt program. Ha a szervezet megszokja, hogy ugyanakkor fekszünk és kelünk, mind az elalvás, mind a felkelés könnyebben fog menni.

Ha sikerül betartani a napi nagyjából nyolc óra, rendszeres alvást és alkalmazzuk valamelyiket a fent említett módszerek közül, akkor nagy valószínűséggel könnyebben fog menni ezentúl a felkelés.

Be the first to comment

Leave a Reply