A legjobb téli sportok és azok hatásai az emberi szervezetre

Sokan nyilatkoznak úgy, hogy nem szeretik a telet és választanák inkább az örök nyarat a hideg időjárás helyett. Viszont, akik a tél szerelmesei azok garantáltan a téli sportokat is nagyon kedvelik.

Amely cseppet sem meglepő, ugyanis sokkal jobb választás lehet, mint a kanapén ülni és chipset eszegetni. Válaszd te is az aktív pihenést, amelyek akár az előnyödre is válhatnak. Mivel a téli sportok szépsége többek között abban is rejlik, hogy valójában bármilyen életkorban végezhetőek. Többek között ide tartozik a korcsolyázás, amely a fitnesz minden elemét magába foglalja. Amennyiben szeretjük, akkor akár egy egész életen át lehet űzni egyénileg vagy akár csoportosan is.

A korcsolyázás a könnyen tanulható sportok közzé sorolható, abban az esetben, ha nem az ugrásokkal akarjuk kezdeni. Ez a sport nagyon egészségesnek nevezhető, ugyanis nagyon az előnyünkre fordítható, hiszen nagyban növelhetik a csonttömeg sűrűségét. Továbbá érdemes megemlíteni még azt is, hogy a korcsolyázás fejleszti a rugalmasságot, az egyensúlyt, gyorsaságot és a mozgékonyságot.

A következő téli sport, melyet nagyon kedvelnek az a síelés. A sífutással ellentétben a sílesiklás sokkal kevesebb energiát igényel, mivel a pályától függően a lesiklás általában nem vesz igénybe többet, mint 3-4 percet. A sí lesiklást követően az elsődlegesen igénybe vett izomcsoportok a feszítőizmok.

De ide tartoznak a hátsó combizom, négyfejű combizom, vádli, csípő, és a láb összes izmai is. Továbbá kisebb mértékben a hasi és a kar izmok is terhelés alá kerülnek síelés közben. Ez az a sport, amely nagyban javíthatja az egyensúlyérzetet, a rugalmasságot, a gyorsaságot, és ezen felül erősítheti a lábakat. A síeléssel óránként akár 350-370 karórát is elégethetünk.

Be the first to comment

Leave a Reply